post-title Češi si oblíbili ruční myčky aut.

Češi si oblíbili ruční myčky aut.

Češi si oblíbili ruční myčky aut.

Češi si oblíbili ruční myčky aut.

Samoobslužné myčky rostou jako houby po dešti.

Automatickou myčkou projede každý osobní vůz v průměru 3,5krát za rok. Roste ale zájem o ty samoobslužné. Moci si vlastnoručně umýt vůz ve speciálních boxech, často někde na parkovištích u obchodních řetězců, se v Česku stává stále žádanější službou.

Češi zčásti opustili pohodlí automatického mytí vozů a po letech se vrátili k vlastní ruční práci. Samoobslužné mytí je levnější – tedy alespoň jeden základní cyklus – a leckdo věří víc vlastní pečlivosti než dokonalosti velkých strojů. Evidentně se tak k mycím boxům vrhli i ti, kdo dosud své motorové miláčky oplachovali doma na dvorku.

Počet myček, zejména těch samoobslužných, tak u nás v poslední době rychle roste. Aktuálně po Česku podle odhadu dodavatelů funguje zhruba tři tisíce všech druhů mycích zařízení. V minulosti výrazně převládaly ty klasické portálové coby součást čerpacích stanic nebo servisů, v poslední době roste počet myček samoobslužných. Z celkového počtu už tvoří asi polovinu.

Podle nezávislého poradce v oboru čerpacích stanic Tomáše Mikšovského mají ovšem svá rizika. Například pro stát – kvůli možnému krácení daní (u většiny se platí v automatech hotově mincemi) – nebo pro ekologii: někteří provozovatelé nemají důsledně vyřešeno čištění odpadních vod.

Myjeme si sami
Z pohledu řidičů však klady jednoznačně převládají. „Fungují jako automat, lidé si je oblíbili, protože tam umyjete prakticky cokoliv,“ popisuje Mikšovský.

A tomu odpovídá i rostoucí zájem investorů. Pořízení samostatných a samoobslužných mycích boxů je totiž výrazně levnější než stavění klasických myček coby součástí čerpacích stanic či autoservisů. Zařízení jsou také méně náročná na údržbu.

„Loni jsme zaznamenali nárůst tržeb zhruba o 25 procent, letošek roste ještě rychlejším tempem,“ potvrzuje trend Stanislav Trněný, výkonný ředitel společnosti Šebesta, která se zabývá výrobou a dodávkami myček, zejména těch samoobslužných. A to pro domácí i zahraniční zákazníky.

V Německu myjí auta častěji
Na internetu se množí reklamy nabízející výhodnou investici, výdělek 24 hodin denně, nízké provozní náklady (pouze 25 procent) a návratnost do pěti let. Zájemci o výstavbu se jen hrnou.

K dodavatelům patří zejména obchodní firmy, které dodávají především portálové myčky a také ty ruční od zahraničních výrobců nebo svých mateřských koncernů. K největším na trhu patří u nás společnosti, jako je světový lídr WashTec nebo německý Christ, americký Istobal, dále Automax či italský Italmec. Boxy na ruční (bezdotykové) mytí k nám dodává také německý gigant Ehrle a vyrábějí je i české firmy, například již zmíněná společnost Šebesta.

Jednatel největšího dodavatele, firmy WashTec, Lubomír Molnár mladší soudí, že vzhledem ke stále rostoucímu počtu vozů je u nás čím dál větší prostor i pro nová mycí centra. „Určitě v Česku lidé umývají průměrně méně než v sousedním Německu. Průměr na jedno vozidlo je 3,5 umytí za rok v mechanické mycí lince. Tento stav se však výrazně mění právě se zákazníky, kteří našli oblibu v mytí v boxech ručního mytí,“ připomíná Molnár.

Na vzestupu jsou i tradiční myčky
Myčky – alespoň podle tvrzení dodavatelů a provozovatelů – přibývají i na čerpacích stanicích a petrolejáři horečně modernizují a vylepšují také ty stávající.

Například jednička na trhu Benzina provozuje myčku na 141 ze svých 404 stanic. Navíc nedávno přišla s projektem, který umožňuje řidiči využít myčku bez nutnosti návštěvy kasy příslušné pumpy – pomocí speciální aplikace v mobilu. Ta řidiči po on-line zaplacení sama otevře dveře a roztočí kartáče. Benzina loni postavila jednu novou myčku a zrekonstruovala jich 23, letos projde modernizací dalších 24.

Nové myčky ale zprovoznily i další sítě pump včetně ryze české Robin Oil či maďarské společnosti MOL, jež má klasickou myčku u 73 z celkových 191 stanic au 34 má boxy na ruční mytí. „Zákazníci vzhledem ke své rostoucí ekonomické úrovni vyhledávají kvalitní služby, které nové stroje nabízejí. Zájem se po rekonstrukci zvedá zhruba o čtvrtinu,“ uvedl Tomáš Pavlík z MOL Česko.

Zdroj: byznys.lidovky.cz/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Načítání…
  • Hobbies

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptte velit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do […]

Reference  |  Informace: Nejsou vytvořené žádné položky, přidejte nějaké prosím.