post-title Ze zákaznické podpory kvůli umělé inteligenci zmizí lidé

Ze zákaznické podpory kvůli umělé inteligenci zmizí lidé

Ze zákaznické podpory kvůli umělé inteligenci zmizí lidé

Ze zákaznické podpory kvůli umělé inteligenci zmizí lidé

E-shopy a další firmy řeší zákaznickou podporu čím dál častěji pomocí takzvaných chatbotů. Jde o počítačové programy, které využívají umělou inteligenci a zákazníci tak mají pocit, že si přes chatovací okénko píší s živým operátorem.

„Představte si chatbota jako automatického obchodního zástupce nebo reprezentanta zákaznického servisu, který je k dispozici čtyřiadvacet hodin denně, může obsloužit desítky tisíc lidí najednou a nemusíte mu platit mzdu,“ popisuje novou technologii expert na digitální inovace Filip Dřímalka. Předpovídá, že zákaznickou podporu čeká plná automatizace. v budoucnosti navíc budou chatboti používat i lidský hlas a video. Zákazník díky tomu nepozná, že mluví se strojem.

„Chatboti dnes firmám šetří hlavně čas při komunikaci se zákazníky. Automatizují jejich nejčastější interakce a pomalu začínají nahrazovat zákaznickou podporu. Nejznámější jsou použití chatbotů v případě rezervace letenek, sjednání pojištění nebo objednání pizzy,“ uvedla Kateřina Malinová, ředitelka digitální agentury Stario Agency.

Ta teď chatbota zapojila do kampaně pro britského výrobce čajů Ahmad Tea London. Robot se bude starat o zasílání videoreceptů.

Na trhu jsou už podle digitálního specialisty Filipa Dřímalky nástroje a aplikace, které umožní jednoduchý chatbot vyrobit za pár minut. Měsíčně za ně nemusí zaplatit víc než několik tisíc korun. Pokud si však firma vyvíjí chatbot na míru, dostane se s náklady ještě o řád výše.

Pokročilejší chatboty těží z rozmachu technologií využívajících například strojové učení a umělou inteligenci. Příkladem je softwarová asistentka Cortana, kterou mají nové operační systémy od Microsoftu.

Chatboti jsou jednou ze strategických inovací například pro skupinu e-shopů Mall Group. „Je pro nás velmi důležité, abychom zákazníkům stále více usnadňovali nákupy a výběr produktů, a zároveň co nejvíce automatizovali jakékoliv procesy v rámci firmy. Věříme, že chatboti budou v brzké době schopny oběma stranám ušetřit velké množství času,“ sdělil mluvčí skupiny Jan Řezáč.

Z e-shopů v rámci Mall Group zavádí hlasového asistenta nově internetový supermarket Kolonial.cz. „Nejefektivnější se pro začátek ukázala kombinace průběžného hlasového listování a manuálního přidávání položek do košíku.

Úspora v tomto případě činí až polovinu času oproti běžnému textovému hledání,“ sdělil marketingový ředitel obchodu Ondřej Tomeš.

Zdroj: E15.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Načítání…
  • Hobbies

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptte velit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do […]

Reference  |  Informace: Nejsou vytvořené žádné položky, přidejte nějaké prosím.