Site logo

Co přináší SEO

Organická, nebo placená návštěvnost z vyhledávačů

Ze statistik jasně vyplývá, že většina lidí si před nákupem hledá informace na internetu, a to i v případě, že nakonec nakoupí v kamenné prodejně. V Česku k tomu nejčastěji použijí Google nebo Seznam.

Uživatel napíše dotaz do vyhledávacího řádku a vyhledávač (Google, Seznam) zobrazí výsledky, které vyhodnotí jako nejlepší odpovědi. Čím výš se váš odkaz umístí, tím větší je šance, že si vaše stránky návštěvník otevře.

Organické výsledky nejsou spojené s platbou za proklik. Za dobrou pozici ve vyhledávání také neplatíte, k tomu vám pomůže právě SEO.

Placená reklama (PPC) se zobrazuje nad organickými výsledky, tedy hned pod vyhledávacím řádkem, případně také dole na stránce, a je vždy označená. Za proklik z reklamy na váš web ale budete muset zaplatit.

Výsledky vyhledávání ve vyhledávači Google

Ano, placené výsledky se zobrazují nad těmi organickými. Možná vás napadne, proč byste tedy měli trávit čas optimalizací, když vás pak stejně přeskočí ti, kteří zaplatí. PPC reklama skutečně rychle zvedne návštěvnost, jenže jakmile ji přestanete platit, počet návštěvníků stejně rychle zase spadne.

Na druhou stranu dobře optimalizované stránky vám přinesou možná pomalejší, ale o to trvalejší nárůst. Navíc ve prospěch organiky hovoří i statistiky chování uživatelů:

94 % kliknutí ve vyhledávání vede na organické výsledky.

Digitální marketingové kanály

Mezi digitální marketingové kanály řadíme e-mail, organické vyhledávání, placené vyhledávání a sociální média.
Z průzkumu společnosti SEJ (Search Engine Journal) vyplývá že:

  • Nejvyšší návratnost investic, podle 49 procent respondentů, přináší organické vyhledávání.
  • 19 procent uvedlo, že placené vyhledávání přináší největší výnosy jejich webovým stránkám.
  • Sociální média považuje za kanál digitálního marketingu generující nejvyšší návratnost investic 18 procent respondentů.
  • 14 procent odpovědělo, že e-mail je to, co vytváří nejvyšší návratnost investic pro jejich webové stránky.
Graf - digitální marketing a jeho návratnost

Nejlepší je samozřejmě mít podchycené oboje. SEO vám pomůže dosahovat dobrých pozic ve vyhledávání a přinese dlouhodobý příliv relevantních návštěvníků. Díky PPC zase můžete hned reagovat na dění, propagovat akční nabídky, cílit přesně na ty zákazníky, které chcete, a rychle otestovat, co nejlépe funguje a přinese vám zpátky vynaložené peníze.

Tento článek pro vás připravil tým internetového průvodce TADYJE.CZ