Tři patra levné módy a stejné ceny jako ve Vídni nebo v Londýně. Irský řetězec Primark po odkladech otevřel první tuzemskou prodejnu na Václavském náměstí.
Móda za pár stovek korun v Česku kvete. Dokládá to rychlá expanze konceptů Pepco, Kik nebo Lidl, které obsazují místa především v retail parcích menších měst.
Ode dneška se o místo na konkurenčním trhu hlásí také úspěšný irský řetězec Primark. Jeho strategie je jiná – chce být vidět na těch nejlepších místech a designově zajímavých budovách v centrech evropských měst, na takzvaných „high street“.
Také proto hledala irská značka své první místo v tuzemsku několik let. Nakonec ho našla v budově Flow Building na Václavském náměstí, kde se dnes otevřel pro zákazníky třípatrový obchod na ploše 4600 metrů čtverečních. Provoz i obchod zajišťuje tři sta zaměstnanců.
„Ikonická budova a prvotřídní lokalita v Praze nám dávají možnost cílit na domácí zákazníky, ale zároveň i na zahraniční turisty,“ říká Maciej Podwojski, oblastní manažer pro Polsko, Slovinsko a Českou republiku.
Turistů však na Václavském náměstí zatím mnoho není a pandemii připomínají také další věci. Primark například na poslední chvíli změnil koncept pokladen, které obestavěl plexisklem. Do prodejny se v jednu chvíli kvůli vládním restrikcím vejde 313 zákazníků.
Irská síť, která svůj úspěch staví převážně na privátních značkách, nízké ceně, designu a spolupráci se známými firmami jako jsou Coca-Cola nebo Disney, bude pokračovat v expanzi ve střední a východní Evropě. Příští rok otevře svou druhou prodejnu v brněnském obchodním centru Olympia a také vstoupí na Slovensko.
Tuzemská prodejna je v pořadí 396. obchodem řetězce, který působí ve třinácti evropských zemích a v USA.
Unikátní je koncept v tom, že ve všech prodejnách po celém světě drží jednotnou cenovou politiku. „Máme stejné ceny v prodejnách na všech našich trzích, jediný rozdíl je v kurzových rozdílech mezi britskou librou, dolarem, eurem a v tomto případě korunou,“ říká Podwojski.
Zdroj: seznamzpravy.cz