post-title Patnáct světových značek, které nově přichází do Česka

Patnáct světových značek, které nově přichází do Česka

Patnáct světových značek, které nově přichází do Česka

Patnáct světových značek, které nově přichází do Česka

Do Česka vstoupilo letos už 15 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která situaci na tuzemském trhu pravidelně mapuje, je to za pololetí nejvíce od roku 2018. Většina značek si tradičně ke svému působení vybrala Prahu, šlo hlavně o prodejce oblečení a doplňků, nejčastěji z Francie. Podívejte se, o které obchody se už český trh letos stihl rozrůst.

Český trh je podle partnera v Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka pro zahraniční značky často tím prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém zkoušejí svůj úspěch. „Ani koronavirová pandemie na tom nic nezměnila, zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní,“ vysvětluje.

Dodává, že kvůli válce na Ukrajině a odchodu mnoha firem z ruského trhu se prodejci snaží hledat náhradu, kterou může částečně být právě tuzemský trh.

Většina nově příchozích značek letos otevřela svou první prodejnu v Praze. Šest jich vzniklo na hlavních nákupních třídách v centru města, pět v obchodních centrech.

Patrný je nyní podle analýzy trend otevírání prodejen v administrativních budovách. „Tuto možnost rády využívají značky zaměřené na technologie nebo design. Na velkorysé ploše v moderním prostředí zde mohou odprezentovat své produkty a služby relevantní cílové skupině potenciálních zákazníků, kteří v kancelářských budovách pracují, zároveň jde zde pro ně dostupnější nájemné,“ dodává analýza Cushman & Wakefield.

Podívejte se, které značky zavítaly na český trh v první polovině letošního roku.

Chanel a Balenciaga rozšířily Pařížskou

Nejvýznamnějšími vstupy jsou letos luxusní značky Chanel a Balenciaga, které své první prodejny v Česku otevřely v červnu v pražské Pařížské ulici. Obě významně zatraktivní tuto již dnes velmi žádanou a prestižní lokalitu a posílí severní část ulice, kde se chystají zásadní retailové projekty Staroměstská brána a Pařížská 25,“ popisuje dále Kotrbáček.

Jediná a největší prodejna značky Chanel ve střední Evropě se otevřela naproti Staronové synagoze, čímž „rozšířila“ Pařížskou ulici směrem k Vltavě. Pro luxusní značky bude podle analýzy časem zajímavá také rekonstruovaná budova v Pařížské 25, která nabídne přes 900 metrů čtverečních prodejní plochy.

Podívejme se i na další nově příchozí značky.

Móda, domácnosti, kavárny

  • Z kategorie oblečení do Česka nové zavítaly ještě American Vintage, Jacadi Paris nebo sportovní móda iFlow.
  • V oblasti vybavení pro domácnosti šlo o prodejny značek Home&You, Materasso a také prodejce Tefal.
  • Na trh nově vstoupil také prodejce šperků z Rumunska Teilor a americký prodejce elektroniky HP.
  • V kategorii pohostinství pak tuzemským kavárnám přibyla konkurence v podobě značek Caffé Pascucci a L’OR Café.

Otevření obchodů řady značek až v první polovině letošního roku se přitom dá podle analýzy Cushman & Wakefield přisuzovat mimo jiné nejistotě a restrikcím spojeným s pandemií posledních dvou let.

Řada jich například nemohla dokončit vybavení prodejny v plánovaném termínu kvůli chybějícímu materiálu pro výrobu nábytku a zařízení. Všechny procesy dnes trvají o trochu déle a ve všem se ukazuje určitá setrvačnost, až dva tři roky,“ podotýká dále Kotrbáček.

Jako pozitivní vidí fakt, že zákazníci mají podle něj stále chuť a potřebu nakupovat – nejen z nutnosti, ale i pro potěšení. „Značky tak nadále mají důvod budovat nové a atraktivní fyzické obchody, aby své zboží co nejvíce přiblížily zákazníkům. Dbají přitom jak na kvalitu obchodních prostor, tak na lokalitu, kde je umístí,“ uvádí expert na český trh.

Zdroj: zpravy.aktualne.cz

Napsat komentář

Načítání…
  • Hobbies

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptte velit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do […]

Reference  |  Informace: Nejsou vytvořené žádné položky, přidejte nějaké prosím.