Do Česka vstoupilo letos už 15 nových značek. Podle dat společnosti Cushman & Wakefield, která situaci na tuzemském trhu pravidelně mapuje, je to za pololetí nejvíce od roku 2018. Většina značek si tradičně ke svému působení vybrala Prahu, šlo hlavně o prodejce oblečení a doplňků, nejčastěji z Francie. Podívejte se, o které obchody se už český trh letos stihl rozrůst.
Český trh je podle partnera v Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka pro zahraniční značky často tím prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém zkoušejí svůj úspěch. „Ani koronavirová pandemie na tom nic nezměnila, zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní,“ vysvětluje.
Dodává, že kvůli válce na Ukrajině a odchodu mnoha firem z ruského trhu se prodejci snaží hledat náhradu, kterou může částečně být právě tuzemský trh.
Většina nově příchozích značek letos otevřela svou první prodejnu v Praze. Šest jich vzniklo na hlavních nákupních třídách v centru města, pět v obchodních centrech.
Patrný je nyní podle analýzy trend otevírání prodejen v administrativních budovách. „Tuto možnost rády využívají značky zaměřené na technologie nebo design. Na velkorysé ploše v moderním prostředí zde mohou odprezentovat své produkty a služby relevantní cílové skupině potenciálních zákazníků, kteří v kancelářských budovách pracují, zároveň jde zde pro ně dostupnější nájemné,“ dodává analýza Cushman & Wakefield.
Podívejte se, které značky zavítaly na český trh v první polovině letošního roku.
Chanel a Balenciaga rozšířily Pařížskou
„Nejvýznamnějšími vstupy jsou letos luxusní značky Chanel a Balenciaga, které své první prodejny v Česku otevřely v červnu v pražské Pařížské ulici. Obě významně zatraktivní tuto již dnes velmi žádanou a prestižní lokalitu a posílí severní část ulice, kde se chystají zásadní retailové projekty Staroměstská brána a Pařížská 25,“ popisuje dále Kotrbáček.
Jediná a největší prodejna značky Chanel ve střední Evropě se otevřela naproti Staronové synagoze, čímž „rozšířila“ Pařížskou ulici směrem k Vltavě. Pro luxusní značky bude podle analýzy časem zajímavá také rekonstruovaná budova v Pařížské 25, která nabídne přes 900 metrů čtverečních prodejní plochy.
Podívejme se i na další nově příchozí značky.
Móda, domácnosti, kavárny
- Z kategorie oblečení do Česka nové zavítaly ještě American Vintage, Jacadi Paris nebo sportovní móda iFlow.
- V oblasti vybavení pro domácnosti šlo o prodejny značek Home&You, Materasso a také prodejce Tefal.
- Na trh nově vstoupil také prodejce šperků z Rumunska Teilor a americký prodejce elektroniky HP.
- V kategorii pohostinství pak tuzemským kavárnám přibyla konkurence v podobě značek Caffé Pascucci a L’OR Café.
Otevření obchodů řady značek až v první polovině letošního roku se přitom dá podle analýzy Cushman & Wakefield přisuzovat mimo jiné nejistotě a restrikcím spojeným s pandemií posledních dvou let.
„Řada jich například nemohla dokončit vybavení prodejny v plánovaném termínu kvůli chybějícímu materiálu pro výrobu nábytku a zařízení. Všechny procesy dnes trvají o trochu déle a ve všem se ukazuje určitá setrvačnost, až dva tři roky,“ podotýká dále Kotrbáček.
Jako pozitivní vidí fakt, že zákazníci mají podle něj stále chuť a potřebu nakupovat – nejen z nutnosti, ale i pro potěšení. „Značky tak nadále mají důvod budovat nové a atraktivní fyzické obchody, aby své zboží co nejvíce přiblížily zákazníkům. Dbají přitom jak na kvalitu obchodních prostor, tak na lokalitu, kde je umístí,“ uvádí expert na český trh.
Zdroj: zpravy.aktualne.cz